"רוצח הגולדן סטייט" הפסיד בערר, ייאלץ למסור טביעות אצבע וצילומים של איבר מינו
עורך דינו של השוטר לשעבר, החשוד כי ביצע עשרות מקרי אונס ורצח לפני כ-40 שנה, טען שלמרשו זכות חוקתית להימנע מלספק לחוקרים את הראיות, העלולות לחזק את החשד נגדו. השופט המחוזי מייקל סוויט לא התרשם

שופט מחוזי בסקרמנטו פסק היום (חמישי) כי ג'וזף ג'יימס דאנג'לו, שוטר לשעבר החשוד בהיותו "רוצח הגולדן סטייט", אינו יכול לסרב לספק לחוקרים דגימות דנ"א נוספות, טביעות אצבע ולאפשר להם לצלם את גופו. בפסיקתו הסכים השופט עם התובעים כי המידע שהרשויות מבקשות לקבל כבר כלול בצו חיפוש שאושר בידי שופט אחר, ולכן אינו מהווה הפללה-עצמית. 


דאנג'לו היום בבית המשפט. קרדיט: רויטרס

דאנג'לו בן ה-72 חשוד בלפחות 46 מקרי אונס ולפחות 12 מקרי רצח. הוא נעצר בביתו בפרבר של סקרמנטו ב-24 באפריל, ימים לאחר שהרשויות עלו על עקבותיו במקרי הרצח בני 40 השנה בזכות השוואת הדנ"א שנמצא בזירות עם זה באתר של בדיקת דנ"א לצורך אילנות יוחסין. ההשוואה העלתה חשד סביר כי דאנג'לו הוא הפושע שכונה "רוצח הגולדן סטייט" ו"אנס האזור המזרחי (East Area Rapist). 

סנגוריתו של דאנג'לו הגיש מוקדם יותר השבוע ערר בבקשה למנוע את חוקרי השריף של מחוז סקרמנטו מלקחת דגימות נוספות של החומר הגנטי של מרשו, טביעות אצבעות וצילומים של גופו, כולל איבר מינו. "הממשלה מבקשת לבצע צו חיפוש שהוצא לפני מעצרו והבאתו להארכת מעצר של החשוד", אמרה עורכת הדין דיאן הווארד. "אולם זכותה של הממשלה לחקירה בלתי מרוסנת מוגבלת במידה ניכרת על ידי חששות חוקתיים הנוגעים לזכות למשפט הוגן ולייצוג", אולם השופט מייקל סוויט דחה את טענתה. לדיון של היום הופיע דאנג'לו כשהוא אזוק לכיסא גלגלים, אך נראה ערני יותר מאשר בהארכת המעצר שלו בשבוע שעבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE