המיזוג בין טי-מובייל לספרינט יוביל לכמה שינויים. אז מה זה אומר על חשבון הסלולרי שלנו?
המיזוג בין שתי החברות, אם יאושר, יהפוך אותן לחברה השלישית בגודלה. האם היעדר התחרות תהיה טובה ללקוחות? ומה בנוגע לקליטה ברחבי המדינה?

הצעת המיזוג של טי-מובייל עם ספרינט תיצור ענקית סלולר חדשה במדינה המשתווה לוורייזון ו-AT&T. החברה המאוחדת, שתקרא טי-מובייל גם כן, תעניק שירות לכ-100 מיליון לקוחות.


עדין לא ברור לחלוטין מה תהיה ההשפעה על הלקוחות


אבל מה בדיוק יקבלו לקוחות אלו אם הרגולטורים יאשרו את העסקה? ומה לגבי מיליוני הלקוחות של ווריזון ו-AT&T? הנה מה שאתם צריכים לדעת.


האם החשבון שלי יגדל?

 יתכן, אבל לא מיד. קשה להבטיח שהמחירים יישארו ברמה הנוכחית, למרות שהחברות אומרות לצרכנים כי העסקה תוריד מחירים.

עם זאת, בדרך כלל יותר תחרות נחשבת טובה יותר לצרכן. קחו לדוגמה את מה שקרה לאחר שהרגולטורים סירבו למיזוג המוצע בין ספרינט וטי-מובייל ב-2014.

באותה שנה, לאחר שהרגולטורים סימנו כי הם ידחו את העסקה, שתי החברות החלו במלחמת מחירים שהכתה גלים בתעשייה. לאחר מכן באוגוסט 2016, טי-מובייל הייתה הספקית הראשונה בארצות הברית להציע חבילות שיחות, מסרונים ואינטרנט בלי הגבלה. למחרת, ספרינט החלה להציע חבילת שיחות, מסרונים ואינטרנט בלי הגבלה לשני קווים ב-100 דולר. לאחר חצי שנה, ווריזון ו-AT&T הציעו חבילות דומות. בסך הכל, מחירי הסלולר ירדו ב-13% בין מרץ 2016 למרץ 2017, לפי מחלקת העבודה.

כשטי-מובייל וספרינט התחרו באגרסיביות על צרכנים חסכנים והחלו לצבור משתמשים עם מחירים נמוכים, ווריזון ו-AT&T עקבו אחריהן.


אילו שינויים אחרים אני עשוי לראות בתור משתמש סלולר?

מעבר למחירים נמוכים יותר, טי-מובייל דוחפת ליותר גמישות עבור הצרכנים. מאז 2014, טי-מובייל אפשרה ללקוחותיה לצאת מחוזה ארוך-טווח ולהביא מכשירים משלהם אל הרשת שלה. היא ביטלה את חיובי הנדידה בקנדה ומקסיקו והבטיחה שלא יהיו תשלומים מפתיעים או מסים בחשבון החודשי.

מדיניות זו זכתה לתמיכה של בכירי ממשל המשתמשים בה כהוכחה שתחרות בין ארבע הספקיות הייתה ההחלטה הנכונה. הם קראו לטי-מובייל "יוצאת מן הכלל" בתעשיית הסלולר. טי-מובייל וספרינט אומרות כי ימשיכו להציע חבילות דומות.

אבל השאלה היא האם לטי-מובייל תהיה אותה מוטיבציה להתחרות לאחר המיזוג - כשהיא תהפוך לדומה מאוד לספקיות הטלפון הגדולות בהן נאלצה להתחרות.

"הבעיה הגדולה ביותר במיזוג הזה היא ששתי החברות האלו הן המתחרות הגדולות אחת של השנייה בקרב לקוחות סלולר ממעמד הביניים עם תקציב מוגבל," אמר ג'ין קימלמן, בכיר לשעבר במחלקת המשפט בתקופה שהיא חסמה את המיזוג בין AT&T ו-טי-מובייל בשנת 2011.


האם החברה תהיה יותר כמו טי-מובייל או ספרינט לאחר האיחוד?

החברה המאוחדת תיקרא טי-מובייל, ובראשה יעמוד המנהל הבכיר וחולה תשומת הלב, ג'ון לגר. המטה הראשי יהיה משרד טי-מובייל בבלוויו, וושינגטון, עם מטה שני במשרדי ספרינט באוברלנד פארק, קנזס.


מנכ"ל טי-מובייל, ג'ון לגר (שני מימין)


אבל החברה החדשה תהיה שילוב של תרבויות שונות. טי-מובייל דורגה בראש שאלוני שביעות רצון הלקוחות, בעוד ספרינט מפגרת מאחור ביחס ליריבותיה. טי-מובייל השקיעה רבות בבניית תדמית המורדת של התעשייה, עם אדון לגר בחזית, כשהוא מעליב את ווריזון ו-AT&T בטוויטר. ספרינט היא הרבה יותר מופנמת, ולא סביר שלקוחותיה יעקבו אחרי מנהליה ברשתות החברתיות.


כיצד המיזוג ישפיע על השירות שלי? האם אני אחווה בעיות טכניות כשהרשתות יאוחדו?

לקוחות של החברה המאוחדת יזכו לפריסה גדולה יותר של הרשת ברחבי המדינה, במיוחד אלו באזורי פריפריה, שיזכו לתמיכה נוספת ממגדלי הספקית השנייה.

ואפילו אם רגולטורים יעצרו את המיזוג, החברות אמרו כי הן הגיעו להסכם נדידה שיאפשר ללקוחות אחת מהחברות להשתמש ברשת של השנייה.

בנוסף הסכם הנדידה עוזר לחברות להתכונן לאיחוד התשתיות במקרה שהמיזוג יאושר, למרות שקשה להגיד שהלקוחות לא יחוו בעיות בשירות. החברות לא חשפו פרטים על אילו חבילות יוצעו לצרכנים ואילו מכשירים יורשו לשימוש. שירותי הלקוחות והתשלום יאלצו להתאחד גם כן, מהלך שיכול להסתבך.

YOU MIGHT ALSO LIKE