פרשת המעורבות הרוסית בבחירות: קריאות במחנה טראמפ לפיטורי סגן התובע הכללי
השניים ערכו פגישה שעשויה להביא להרגעת הרוחות והמתחים בענין החקירה הפדרלית על קשרים כביכול של הנשיא, במהלך מסע הבחירות של 2016 עם פעילי שטח רוסים. מקורבי הנשיא מאיצים בו לפטר את עו"ד רוד רוזנשטיין בשל פשיטת הבולשת הפדרלית על משרדו וביתו של עורך דינו האישי של טראמפ, מיכאל כהן

הנשיא דונאלד טראמפ ערך פגישה עם סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין במהלך השבוע שעבר, בעניין החקירה הפדרלית על קשרים כביכול של הנשיא, במהלך מסע הבחירות של 2016 עם פעילי שטח רוסים. רוזנשטיין הגיע לבית הלבן כדי להבטיח לנשיא טראמפ, כי משרד המשפטים פועל במשותף עם חוקרים רפובליקנים של הקונגרס, כדי לבחון את מקורות המידע שהביאו לחקירה של הבולשת הפדרלית אף.בי.אי. על קשרים כביכול של הנשיא במהלך מסע הבחירות האחרון שלו עם גורמים רוסיים, כך נמסר מפי שלושה מקורות המקורבים לחקירה.


הנשיא, דונאלד טראמפ וסגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין


גם פגישת התדרוך בבית הלבן ביום חמישי אחר הצהרים, לא הצליחה לצנן זעמו של הנשיא טראמפ על האישור שנתן רוזנשטיין לסריקה של אנשי הבולשת הפדרלית, במשרדו ובביתו של מיכאל כהן, עורך דינו האישי של הנשיא בניו יורק, מסר אחד המקורות.

העימות התרחש יום לאחר שהנשיא טראמפ דן בנושא עם עוזריו בבית הלבן, על אפשרות לפיטוריו של רוזנשטיין, האמור לפקח על חקירתו של היועץ המיוחד רוברט מולר את הפרשה הרוסית, אמר מקור אחר. הרפובליקנים בקונגרס תרמו אף הם את חלקם לתסכולו הגובר של הנשיא, כשהם מאיצים בו שוב ושוב בימים האחרונים, להתלונן על הטיפול של משרד המשפטים בבקשות שלהם לקבל מסמכים מסווגים בפרשה.

הנשיא טראמפ נראה מוטרד כאשר ניפגש עם רוזנשטיין, אמר אחד המקורות, שתודרך אודות הפגישה. היועץ הראשי של הבית הלבן, דון מקגאן, היועצת הראשית של הבולשת הפדרלית, דנה בואנטה וראש סגל הבית הלבן, ג'ון קלי, נכחו אף הם בפגישה.


מקורבו של הנשיא, סטיב באנון


מגובה ברוח גבית של כמה מתומכיו החזקים, נקט הנשיא טראמפ בעמדה ניצית כלפי חקירתו של מולר ולאחר שסוכני הבולשת פשטו ביום שני, על ביתו ומשרדו של עורך דינו מיכאל כהן. הנשיא טראמפ ב"ציוץ" בטוויטר ביום חמישי, דחה טענות שהוא ניסה כביכול לסלק את מולר, כבר בשנה שעברה. "לו רציתי לפטר את רוברט מולר בדצמבר כפי שפורסם על ידי הניו יורק טיימס הכושל, הייתי מפטר אותו", אמר טראמפ. "בסך הכל עוד 'פייק ניוז' מעיתון בעל דעה קדומה!"

התובע של המחוז הדרומי של ניו יורק היה אחראי לחיפוש במשרדיו של כהן ולא מולר, משום שהעדויות כביכול, שהיו אמורות להיות במשרדו של כהן, שייכות למחוז הדרומי. רוזנשטיין אישר את דבר החיפוש במשרדי עורך הדין, שלפי התקנון של משרד המשפטים אינן יכולות לצאת אל הפועל, ללא אישור של סמכות בכירה במשרד המשפטים. 

בכירים במשרד המשפטים ניסו להרגיע את הרוחות בגבעת הקפיטול ואיפשרו לחברי ועדת המודיעין של הבית סקירה רחבה יותר של מסמך מודיעיני בעל סיווג גבוה, העשוי להפריך את חקירת הבולשת הפדרלית בענין קשרים כביכול של הנשיא טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו, עם פעילים רוסים. נציגים רפובליקנים בבית איימו לנקוט צעדים והליכים נגד רוזנשטיין וראש הבולשת הפדרלית, כריסטופר ווריי.

פקיד בכיר במשרד המשפטים מסר,  שיו"ר הועדה דוין נאנס, הדמוקרט הבכיר אדם שיף וחברים נוספים בפאנל, קיבלו היתר ונגישות למסמך המקורי ללא עריכה. המקור הבכיר מסר, כי המידע היחיד שנותר חסוי היא זהותה של ממשלה זרה והסוכן שמסר חלק מהמידע. 

נאנס, רפבליקני מקליפורניה אישר קודם לכן, שהמשרד אוחז במסמך האמור יותר מדי וכי מסר רק גירסה חלקית של המסמך וזאת לאחר עריכה משמעותית בהמשך לדרישה להצגתו בבית המשפט ב-24 באוגוסט 2017.

הנציג מארק מידווז, יו"ר תת הועדה של הבית, על פעולות הממשל, אמר ביום חמישי בערב, כי הוא לא היה מודע לפגישה בבית הלבן, או לגבי כל התפתחות באשר למסמך הזה. לדברי מידווז, הוא וחברים אחרים בועדת הפיקוח של הרשות השופטת ממשיכים להאיץ ביו"ר בוב גודלייט מוירג'יניה לפעול להאשמות נגד רוזנשטיין ו-ווריי. "עדין אינני מרוצה. שום דבר לא השביע את רצוני עד כה. משום שדבר לא השתנה מאז אתמול, או מיום לפני כן, או מיום לפני היום שלפני כן", אמר מידווז. גודלייט אמר בראיון נפרד, כי לא היה ער לפריצת הדרך בעניין המסמך השנוי במחלוקת.

תומכיו של טראמפ ובעלי בריתו פתחו במסע לערעור אמינותו של רוזנשטיין מאז הפשיטה על ביתו של עו"ד כהן. סטיב באנון, האסטרטג לשעבר של טראמפ, מסר כי הוא אמר לפקידים בבית הלבן שעל הנשיא לפטר את עורך דינו טי קוב ואת רוזנשטיין, כדי לסכל את חקירתו של מולר. 

באנון הוסיף ואמר כי על הנשיא לחדול מלשתף פעולה עם מולר ולנקוט בזכות המוקנית לו כפקיד הבכיר ביותר, להשתיק יועצים ועוזרים העלולים לשוחח עם היועץ המיוחד, אפילו בדיעבד, גם אם הם כבר נחקרו בעבר.

תומכים אחרים של הנשיא אף העלו את טענותיהם בטלוויזיה. רוג'ר סטון, בעבר איש אמונו של הנשיא טראמפ אמר לרשת החדשות אי.בי.סי. ניוז ביום רביעי, כי על הנשיא לפטר את סשונס ורוזנשטיין. ג'ו די ג'נובה, עורך דין שהיה קרוב להצטרף לצוות המשפטי של הנשיא בחודש שעבר, אמר ברשת פוקס ניוז שעל סשנס לפטר את רוזנשטיין.

"העובדה היא שרוד רוזנשטיין לא עשה את מלאכתו. הוא לא פיקח על מולר. כל הענין הזה הוא אבסורד", אמר מנהיג הבית לשעבר ניוט גינגריץ', בעל ברית נוסף של הנשיא בין רביעי ברשת פוקס ניוז. 

YOU MIGHT ALSO LIKE