ניו יורק: עו"ד פעיל למען קהילת הלהט"ב ופעיל סביבתי הצית עצמו למוות במחאה על השימוש בדלקים
עו"ד דיוויד בקל, שבין השאר ייצג את משפחתו של ברנדן דין בפרשת "בנים אינם בוכים", הצית עצמו בפארק בברוקלין. "רוב בני האדם על הכדור נושמים כעת אוויר שנעשה לא בריא בגלל דלק, ורבים מתים כתוצאה מכך", כתב

עורך דין שפעל רבות למען זכויות קהילת הלהט"ב ופעיל סביבה הצית עצמו למוות בפארק פרוספקט בברוקלין. הוא עשה את המעשה המחריד במטרה למחות על ההרס האקולוגי של כדור הארץ. 


הצית עצמו במחאה על השימוש בדלק. עו"ד בקל בשנת 2006


דיוויד בקל, 60, הותיר אחריו מכתב בו הוא טען כי הוא הצית עצמו למוות בשל השימוש בדלק מאובנים, וכדי להראות כיצד האדם למעשה הורג את עצמו בגלל השימוש בדלק כזה. כך הודיע מקור משטרתי. את המכתב הוא השאיר במעטפה עליה נכתב "עבור המשטרה".

"רוב בני האדם על הכדור נושמים כעת אוויר שנעשה לא בריא בגלל דלק, ורבים מתים כתוצאה מכך", כתב בקל במכתב ששלח גם לניו יורק טיימס. הוא הוסיף כי מותו המוקדם בשל הדלק משקף את מה שהאנושות עושה לעצמה. 

הוא חתם את דבריו במשפט "מטרה ראויה בחיים מזמנת מטרה ראויה במוות".

עדי ראייה נחרדו למראה גופתו החרוכה של בקל. "הוא פשוט שכב שם על גבו, וברכיו מעט מכופפות, כמו שאנשים שוכבים על החוף", אמרה אירנה ריובה, בת 44 שעברה במקום בעת שגלשה ברולרבליידס פחות משעה לאחר האירוע. 


המקום בו הצית עצמו למוות


בקל היה עורך דין ותיק ששימש בין השאר כעורך הדין הראשי בפרשת "בנים אינם בוכים" בשנת 2000, וסייע למשפחתה של ברנדון טינה, טרנסג'נדר שנאנס ונרצח, להשיג פיצויים נוספים בשל התעלמות של רשויות החוק בנברסקה.

"זה תיק מאוד חשוב, לא רק בנברסקה, אלא בכל המדינה", אמר בקל בשנת 2001, לאחר שסייע למשפחה לקבל פיצויים בגובה 80 אלף דולר.

בקל נלחם בנוסף למען זכותם של תלמידים גאים בסאלט-לייק סיטי להקים מועדון, וטען נגד הפליה בקרב תנועת הצופים בארצות הברית ובצבא. 

YOU MIGHT ALSO LIKE