קליפורניה: כמאה אלף בני נוער נרשמו בהרשמה המוקדמת כדי להצביע בבחירות
בני הנוער לוקחים את עתידם בידיים, והמומחים מרוצים. הם רואים בהרשמה המוקדמת מהלך חיובי שנועד להנגיש את ההצבעה לציבור: "רפורמות חיוביות שנעשות כדי להפוך את הבחירות למשהו יותר נגיש וכוללני". העלייה במעורבות בני הנוער התגברה לאחר אירוע הירי בתיכון בפארקנלד, פלורידה

בני-העשרה של קליפורניה מתכוננים להשפיע על מערכת הבחירות לאחר שימלאו להם 18 שנים. מספר עצום של 100,000 בני 16 ו-17 כבר נרשמו להצבעה בבחירות בקליפורניה בהליך הרישום המוקדם, מאז כניסתו לתוקף ב-2016 של החוק המתיר לצעירים לעשות זאת עוד לפני שהם מגיעים לגיל ההצבעה החוקי.


הצעירים רוצים להשפיע


מזכיר המדינה של קליפורניה, אלכס פדילה, אמר ל- CNN כי המספר הזה גם משקף עליה של כ- 10,000 נרשמים בחודש האחרון לבדו. "המספרים ממשיכים לעלות", הוא אומר. "הילדים האלה יודעים שעל מנת לשנות את הסביבה הפוליטית ואת המדיניות הם צריכים להירשם להצבעה בבחירות, והם גם צריכים להצביע".

דבריו של פדילה קשורים גם לעלייתו לאוויר של פורטל חדש של מזכירות המדינה בקליפורניה -  HighSchool.sos.ca.gov – אשר מחבר בני נוער עם הזדמנויות לפעילות אזרחית. בהמשך החודש פדילה מתכוון להתניע תכנית להעלאת המודעות של תלמידי תיכון להליך הבחירות, שתימשך מספר שבועות, ובמהלכם הוא ינאם בפני אלפי תלמידים וידבר על החשיבות של הרישום - והרישום המוקדם לבחירות.

"עד לפני מספר שנים היה צריך לעשות מאמץ מיוחד כדי לשכנע צעירים לגבי החשיבות של הרישום ושל ההשתתפות שלהם בהצבעה עצמה", אומר פדילה, "אבל כיום זה כבר לא כל כך קשה".

עבור בני העשרה של קליפורניה הרישום המוקדם מסמל את הצעד הראשון למעורבות פוליטית עתידית.

"אנחנו מציגים את התביעות שלנו מהפוליטיקאים, וכאשר מגיע הזמן להצביע בבחירות אמצע-הקדנציה בנובמבר אנחנו יודעים מי הקשיב לנו ומי לא", אומר ווינטר מיניסה בן ה-17 מקליפורניה. "אנחנו יכולים להצביע כדי לסלק אנשים ממשרתם ולהחליף אותם באנשים שלוקחים בחשבון את האינטרסים שלנו".

מספר מומחים סבורים שהרפורמה בהליך הבחירות בקליפורניה היא חלק מסיפור רחב יותר של הרחבת זכויות ההצבעה בארה"ב.

"במקום כל הבכי והנהי האופייני אנחנו שומעים עכשיו דיבורים על חוקי הבחירות ועל הרבה רפורמות חיוביות שנעשות כדי להפוך את הבחירות למשהו יותר נגיש וכוללני", אומר פרופ' ג'ושוע דאגלס מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קנטקי בראיון ל-CNN. "אנחנו צריכים לרכב על גל ההצלחה הזה ולהרחיב את העשייה".

כמה מומחים, כולל פרופ' דאגלס, סבורים שהאקטיביזם הפוליטי בקרב בני הנוער התחזק בעקבות הטבח שהתרחש בחודש פברואר האחרון בבית הספר התיכון Marjory Stoneman Douglas בעיר פארקלנד שבפלורידה, אשר בו נהרגו 17 בני אדם. חלק מהתלמידים ששרדו את אירוע הירי ההמוני הזה יזמו תנועה לאומית שדורשת שינוי של חוקי הפיקוח על הנשק בארה"ב.

דאגלס טוען שהאקטיביזם של תלמידי פארקלנד מוכיח מדוע צריך לתת לבני 16 להצביע בבחירות. הוא מציין שמספר ערים בארה"ב – כמו טאקומהפארק, הייטסוויל וגרינבלט במדינת מרילנד – כבר מאפשרות לבני 16 ו-17 להצביע בבחירות המקומיות.


"צריכים לרכב על גל ההצלחה הזה ולהרחיב את העשייה"


 לואיס סנצ'ז, מנהל עמותת Mobilize the Immigrant Vote/Yvote לעידוד ההצבעה בקרב מהגרים מסכים גם הוא שלאירוע בפארקלנד היתה השפעה על בני נוער בקליפורניה. "אין לנו ספק שאנשים צעירים ברחבי קליפורניה מוכנים כעת להשתמש בכוח שלהם בקלפיות", הוא אומר בהצהרה שפרסם. "בתגובה לאירועים האחרונים בפארקלנד הצעירים החלו להתארגן ולרשום אלפי מצביעים בקהילות שלהם ברחבי קליפורניה. אנו תומכים בצעירים האמיצים האלה ועומדים מוכנים כדי לעשות שימוש בכוח האלקטורלי הקולקטיבי שלהם בבחירות של 2018, וגם לאחר מכן".

בחודש שעבר, מאות אלפי בני נוער, מורים ותומכים אחרים התכנסו בוושינגטון ובערים אחרות ברחבי המדינה וקיימו צעדות ועצרות שאורגנו על ידי ניצולי הטבח בפארקלנד. "אני רוצה לומר למנהיגים, לספקנים ולציניקנים שאמרו לנו להישאר בשקט ולחכות לתורנו – ברוכים הבאים למהפכה", אמר אחד ממנהיגי התלמידים, קמרון קסקי, בנאום שנשא בעצרת בוושינגטון. "או שתייצגו את העם או שתלכו. עימדו לצדנו או שתיזהרו לכם".

YOU MIGHT ALSO LIKE