סערה באזור יוסימיטי וואלי עד מוצאי שבת. המקום נסגר למבקרים. חשש להצפות ולמפולות
המבקרים באתר התבקשו לעזוב את האזור. דרכי גישה מרכזיות נסגרו לתנועה, ורוב אתרי הקמפינג סגרו את שעריהם. חזאים מציינים שהנהרות והנחלים צפויים לעלות על גדותיהם. רק לאחר שהסערה תדעך יוחלט על פתיחתו מחדש למבקרים

עמק יוסמיטי ( Yosemite Valley) בקליפורניה, נסגר למבקרים היום (שישי), רגע לפני הסערה המתקרבת שצפויה לגרום לשיטפונות באזור, כך לפי גורמים רשמיים. האורחים מתבקשים לעזוב את המקום עד השעה 5:00. כל הזמנות עד מוצאי שבת בוטלו, אומרות רשויות הפארק הלאומי יוסמיטי. לדבריהן, הסערה עלולה לגרום "לנזק משמעותי".



לאחר שהסערה תחלוף, הרשויות יעריכו את תנאי הכביש ותנאי המתקנים באזור ויקבעו האם ניתן לחזור לשגרה, ולפתוח מחדש את העמק, ביתם של מפלים וצוקים ציוריים רבים. הגישה לאזור תחסם מכביש ביג אוק בצומת דרך פורסטה, וכביש 140 בגבול הפארק באל פורטל. אתרי קמפינג בוואוונה, הודג'ן מידו, קריין פלאט ואל פורטל צפויים להישאר פתוחים, כך גם אתר הנופש ביג טריס לודג', שוק אל פורטל ותחנת הדלק אל פורטל.

"הנחל האטמוספרי" הנכנס מאזורי האוקיינוס השקט (תופעת טבע של אדי מים רבים שמצטברים מהאזורים הטרופיים ומשתחררים בצורה של גשם או שלג. כמות אדי מים שווה בערך לזרימה הממוצעת של נהר המיסיסיפי), צפוי להביא בין 3.5 ל- 4 אינצ'ים של גשם לעמק יוסמיטי עד יום שבת. ג'ים בגנאל, מטאורולוג בשירות מזג האוויר הלאומי בהנפורד אומר שהגשם הכבד ביותר צפוי בשעות אלו (יום שישי בשעות הבוקר המוקדמות).

החזאים אומרים כי נהר מרסד (Merced) בגשר פוהונו (Pohono), שכרגע מכיל 4 פיט מים, צפוי לעלות ל- 15 פיט. הצפה מתרחשת כשהמים מגיעים ל- 10 פיט, אומר בגנאל. "זו אחת הסיבות לכך שסוגרים את אזורי הקמפינג, ומוציאים משם את האנשים", אמר בגנאל. "עם כל הגשם הזה יש אפשרות של שיטפונות, מפולות בוץ וסלעים, נהרות ונחלים שצפויים לעלות על גדותיהם".

YOU MIGHT ALSO LIKE