משפחתו של סאהיד ואסל, שנהרג מירי בידי שוטרי ניו יורק, טוענת כי הירי לא היה מוצדק. במשטרה מגבים את השוטרים.
שוטרי ניו יורק NYPD שירו למוות בברוקלין באדם שהתעמת איתם בפינת רחוב, טוענים כי לא ידעו על מצבו הבריאותי ועל ההפרעה הדו-קוטבית ממנה סבל. משפחתו של ההרוג, סאהיד ואסל, טוענת כי הירי לא היה מוצדק

השוטרים הגיעו לצומת של יוטיקה ורחוב מונטגומרי בקראון הייטס, לאחר שהתקבלו במוקד המשטרה (911) שלוש שיחות על איש חמוש בשכונה. כאשר השוטרים נתקלו בסאהיד ואסל, "כל מה שהם ידעו היה שהוא התאים לתיאור שהתקבל במוקד והיה לו מה שנראה כאקדח בידיו", אמר המקור ל"דיילי ניוז". סרטוני וידאו שהוקרנו במהדורות החדשות הראו את ואסל, קודם לאירוע הירי הקטלני, רוכן לעבר הולכי רגל מפוחדים, תוך שהוא מוציא מכיסו חפץ כסוף ומבריק. המשטרה דיווחה כי ביום רביעי אחר הצהריים, ארבעה מבין חמשת השוטרים שנכחו באירוע ירו עשר יריות, לאחריהן ואסל התמוטט עם החפץ הכסוף בידו. מאוחר יותר התברר כי וואסל, בן ה-35, נשא עימו פיסת מתכת מבריקה, ככל הנראה מדובר בראש מקלחת.


מתוך צילומי אבטחה: סאהיד ואסל, מנופף באובייקט מתכת (AP)

 

השוטרים בזירה לא ידעו דבר על בעיות בריאות הנפש של ואסל מכיוון שנשלחו למיקום רחוב אקראי ולא לכתובת ספציפית (מקום מגוריו), אמר המקור משטרתי. לדבריו, מרבית הקריאות מתבצעות לכתובת מסוימת ומלווה במידע על הרקע הקודם במידה ומדובר באנשים בעלי הפרעה נפשית. המשטרה מסרה כי בכוונתה לפרסם את תמלילי השיחות שהתקבלו במוקד, ושקדמו לאירוע הקטלני שהתרחש בארבע וארבעים אחה"צ. עדיין לא ברור אם השוטרים הזדהו בפני ואסל לפני הירי הקטלני, אך ידוע כי שניים מהם היו במדים, כך לפי אותו מקור.


סאהיד ואסל נורה למוות על ידי משטרת ניו יורק. (NYPD / ניו יורק דיילי ניוז)

 

קרוביו הזועמים של ואסל חזרו הבוקר למקום הירי, וטענו כי הירי היה בלתי מוצדק. "זו חתיכת ברזל והם הורגים אותו בגלל פיסת ברזל", אמרה דודה של ואסל, נורה פורד, בת 59, ותיארה את החפץ שאחיינה החזיק. "אני רק רוצה לגעת בדם במקום בו הוא מת", המשיכה. "אני בטוחה שאם הוא היה לבן, הם לא היו יורים עליו ככה". תושבים תיארו את ואסל כבחור אקסצנטרי לא מזיק, שנראה לעתים קרובות מדבר אל עצמו ברחוב בו מצא את מותו. דודתו הוסיפה כי על אף הבעיות שלו, ואסל תמיד מצא זמן לעזור למשפחתו. "הוא בא לבית שלי כדי לעזור לי עם המחשב שלי" אמרה פורד. "אמרתי לו, 'אני לא יודעת איך להשתמש במחשב', הוא אמר 'דודה, אני כאן בשבילך". עוד הוסיפה "הוא היה מאוד אהוב".

גורם משטרתי בכיר אמר כי צילומי האבטחה באזור מראים שואסל התנהג כאילו הוא מחזיק בידו אקדח. "מדובר באירוע טראגי, אבל הירי היה מוצדק", אמר המקור. "לבחור היו בעיות נפשיות וגם נמצאו בגופו שרידי אלכוהול. על סמך הדרך בה התנהג ומה שהיה בידיו, אין ספק שזה יפסק כירי מוצדק".


הרחוב בו נהרג ואסל (ביירון סמית, ניו יורק דיילי)

 

ישוע סנטיאגו, עד ראייה, בן 55, אמר שראה את ואסל מתווכח ומכוון את המוט לעבר התושבים לפני הירי. הוא לא ייחס חשיבות להתנהגות המוזרה הזו, וחשב כי מדובר בהתנהגות טיפוסית ולא מזיקה. "אנחנו מכירים אותו כאן", אמר סנטיאגו "הוא קצת מטורף אבל הוא לא מטריד אותנו". סנטיאגו העריך כי חלפו כעשרים עד שלושים שניות מהרגע שהגיעה המשטרה עד הרגע בו נורו היריות. "הכול קרה כל כך מהר. השוטרים הגיעו ומישהו אמר, 'יש לו אקדח'. אף אחד לא אמר לו כלום, הם פשוט התחילו לירות". סנטיאגו אמר שהשוטרים היו במרחק מטרים ספורים מואסל כשפתחו באש. "אפשר היה לראות מרחוק שזה לא אקדח", אמר "למה לעזאזל היו צריכים לירות בו עשר פעמים?" תושב השכונה, בוב דילן, בן 29, אמר שואסל תמיד הסתובב עם מוט המתכת איתו. "הוא מעולם לא הוציא אותו, הוא תמיד שמר אותו בכיסיו".


YOU MIGHT ALSO LIKE