תעלומת התאונה בצפון קליפורניה: המשטרה חושדת כי בנות הזוג הארט התעללו בילדיהן והרגו אותם כשהאיצו עם המכונית אל עבר הצוק
שכן שמתגורר בסמוך למשפחת הארט: "לפני כשבועיים דבונטה התחיל לבקש מאיתנו אוכל. הוא אמר שמענישים אותו ולא נותנים לו לאכול. כשזה נמשך שבוע פנינו למועצה להגנת הילד ואנשי מקצוע הגיעו אל בית המשפחה. אך לא פתחו להם את הדלת. בבוקר המחרת המשפחה והרכב נעלמו"

יתכן ואף פעם לא יתברר מדוע ב-26 במרס, נפל רכב השטח של בנות הזוג, ג'ניפר ושרה הארט (23), מצוק בגובה של מאה רגל, בחוף הצפוני של קליפורניה, וגרם למותם של בנות הזוג ושל שלושה מילדיהן; לא ידוע גם האם שלושת הילדים האחרים של בנות הזוג הארט עדיין בחיים.

ילדים פנו לשכנים לעזרה

בימים האחרונים נחשפים פרטי מידע מטרידים בסיפור הטרגי על בנות הזוג וששת ילדיהן. מהמידע עולה, כי בשנת 2006 אימצו בנות הזוג את האחים אביגיל (14), האנה (16) ומארקיס (19) אל המשפחה ובשנת 2009 אימצו שלושה אחים נוספים, סיירה (12), ג'רמייה (14) ודבונטה (15). כך נמסר מהמחלקה לשירותי הגנת המשפחה. לא ברור אם אחת מבנות הזוג או שתיהן אמצו את הילדים.

בשנת 2014 דבונטה משך תשומת לב בקנה מידה לאומי, כשקיבל חיבוק משוטר במהלך הפגנות נגד אפליה גזעית. ההפגנות התקיימו ברחבי הארצות הברית נגד החלטת בית המשפט שלא להאשים את השוטר הלבן שהרג את מייקל בראון, גבר שחור שלא נשא נשק. דבונטה משך את תשומת הלב עם שלט עליו נכתב "חיבוקים בחינם", ותמונתו הופצה ברחבי העולם כולו. למרות שחלפו ארבע שנים מאז צולמה התמונה האיקונית, מקום הימצאם של דבונטה ושניים מאחיו לא ידוע. 

ב-26 במרס, לאחר שרכב השטח של המשפחה התרסק, גופותיהן של ג'ניפר ושרה נמצאו בתוכו. הגופות של מרקיס, ג'רמיה ואביגיל נמצאו גם הן בסמוך. אך לא נמצאו כל עקבות לדבונטה, האנה וסיירה. יתכן והילדים נשארו בבית או עם חברים או שהם נהרגו גם כן כשהרכב נפל אל הים, כך משערים במשטרה.

נראה, כי הפרטים המטרידים ביותר בסיפור הם אלה שהחקירה לא הצליחה לחשוף. לא נמצאו סימני החלקה או סימנים של ניסיונות בלימה לאורך מסלול הנסיעה של הרכב אל מקום ההתרסקות. כמו כן, לא היו עדים, שיכלו לסייע למשטרה להבין מה קרה. הרכב נמצא רק לאחר שעובר אורח מצא אותו מעוך בתחתית הצוק.

ממידע שחולץ מתוך תכנת המחשב של כרית האוויר ושל הרכב עצמו נראה, כי הרכב עמד בנקודת התצפית שבצד הדרך וכי בשלב מסוים החל להתדרדר. המידע הזה גורם לחוקרים להניח, כי התאונה היתה מכוונת.

מנתונים שיש בידי המשטרה עולה, כי יומיים לפני שמצאו את הרכב למרגלות הצוק, נראתה המשפחה באזור ניופורט, אורוגון. מצלמת ביטחון צלמה את ג'ניפר, כשנכנסה לחנות מזון של רשת סייפוויי, בפורט בארג, קליפורניה. ברשויות משערים, כי המשפחה שהתה באזור עד השעה 9 בערב לערך. למשטרה אין מידע נוסף על מיקום המשפחה מאותו זמן ועד להתרחשות התאונה.

בעבר גרו בנות הזוג הארט במינסוטה. שם בשנת 2010, הואשמה שרה בעבירת תקיפה נגד אחת מהילדות שלהן. הילדה סיפרה למורה בבית הספר שהיא סובלת מכאבים בבטן ובגב. חבלות נמצאו במקומות עליהן הצביעה הילדה. שרה הארט אמרה למשטרה, כי הכתה את הילדה בגלל התנהגותה. היא הואשמה ונשפטה לעבודות שירות ולשנת מאסר על תנאי.

לפני עשרה חודשים בערך, המשפחה עברה לביתם בוודלנד, וושינגטון. כך לדברי השכן, ברוס דיכאלב, שסיפר שבני המשפחה "שמרו על פרטיות". שכן אחר סיפר, לא הלכו לבית הספר ושהו בבית רוב הזמן.

השכן דיכאלב נזכר בשני מפגשים מטרידים שהיו לו עם הילדים. לדבריו, דבונטה ושתיים מאחיותיו סיפרו לו על היחס הקשה לו הם זוכים. "אחת מהילדות הגיעה אל דלת הבית שלי בשעה 1 וחצי בלילה ואמרה שהיא צריכה עזרה, כי האימהות שלה לא מתייחסות אליה כראוי. היא ביקשה שנגן עליה. המקרה הסתיים בכך שהחזרנו אותה הביתה. חזרנו לשם בבוקר המחרת, כדי לוודא שהכל בסדר, הכל נראה נורמלי ולא עסקנו בזה שוב".

 משך תשומת לב בקנה מידה לאומי, דבונטה בשנת 2014

 

דיכאלב אמר שדבונטה היה הילד היחיד שהוא ראה מבצע מטלות מחוץ לבית, כגון להוציא את האשפה מהבית ואת פחי האשפה אל הרחוב וממנו. "לפני כשבועיים, דבונטה התחיל להגיע אלינו כדי לבקש אוכל. הוא סיפר שמענישים אותו ולא נותנים לו לאכול. זה התחיל עם פעם ביום והגיע למצב שהוא הגיע שלוש פעמים ביום. כעבור שבוע החלטנו שאנחנו צריכים לפנות לעזרה מקצועית", כך לדברי דיכאלב.

ב-23 במרס, התקשר דיכאלב למועצה להגנת הילד ואנשי מקצוע הגיעו אל בית משפחת הארט זמן קצר אחרי שג'ניפר חזרה מהעבודה. אך היא לא פתחה להם את הדלת. שרה הארט הגיעה הביתה זמן קצר אחר כך. בבוקר המחרת המשפחה והרכב נעלמו. כך לדברי דיכאלב.

אנשי המועצה להגנת הילד ניסו לבקר בבית ב-26 וב-27 במרס אך לא הצליחו ליצור קשר. מהמחלקה לשירותי בריאות וחברה נמסר, כי לא היה להם קשר קודם עם המשפחה.

החיפושים אחר שלושת הילדים הנעדרים נמשכים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE