"משהו בדיוק חלף מעלינו, אינני יודע מה זה היה, הוא עבר ממש מעלינו"
תמלילי שיחה ברשת הקשר מחודש פברואר האחרון, מעלה דיווחים מצד שני טיייסים בטיסות שונות של "אמריקן איירליינס" ו-"פיניקס אייר" על כך שניתקלו בעצם בלתי מזוהה שלדבריהם, ייצר "הבזק גדול". באופן אירוני האזור בו טסו נמצא כ-500 מייל מרוזוול ניו מקסיקו שלגבי קיימת תיאוריית הקונסיפירצייה המפורסמת מכולן על נחיתת חייזרים

שני טייסי מטוסי נוסעים אזרחיים, שטסו מעל אריזונה טוענים כי את דרכם בשמים חצה כלי טייס בלתי מזוהה (עב"מ), שעה שמטוסיהם  טסו בגובה של 30,000 רגל. שני הטייסים דיווחו על המראה הלא שיגרתי ורשות התעופה הפדרלית Federal Aviation Administration (FAA) אף פירסמה שידור של מערכת ההתקשרות של התקרית הזו, שככל הנראה "איננה מן העולם הזה..."


לא לחשוש, מדובר בתמונת אילוסטרציה

לפי דיווח רשת הקשר, טייסים של חברת פיניקס אייר וטייסי מטוס של אמריקן איירליינס, ראו את העצם הבלתי מזוהה טס בכיוון ההפוך לכיוון הטיסה שלהם ב-24 בפברואר. העתק של השיחה שלהם עם מרכז פיקוח תנועת האויר של אלבוקרק, טייס פיניקס אייר היה הראשון שזיהה את העצם הבלתי מזוהה המוזר, בסביבות 3:30 אחה"צ, זמן מקומי.

"האם היה מישהו שעבר מעלינו לפני כ-30 דקות?" נשמע הטייס שואל בהעתק השיחה שפורסם. תשובת מרכז הפיקוח היתה: "שלילי." 

כשהשיחה עם טייסי לירג'ט עדיין מההדת בראשם, פקחי מרכז הפיקוח באלבוקרק הזהירו את טייסי אמריקן איירליינס בטיסה 1095, לפקוח עין ולנסות לאתר עצם בלתי מזוהה בשמים, שעה שהם טסים בכיוון לסן דייגו. דקה לאחר מכן, שידר טייס טיסת 1905, שלפני זמן קצר חצה את דרכו עצם בלתי מזוהה.

"כן, משהו בדיוק חלף מעלינו." דיווח הטייס. "אינני יודע מה זה היה, הוא היה כ-2000-3000 רגל מעלינו. הוא עבר ממש מעלינו".


צילום אוויר מטיסה בשמי אריזונה שאינה קשורה לאירוע המדובר

הטייסים לא יכלו לקבוע אם העצם הבלתי מזוהה חג, או היה בטיסה, אבל בהעתק מערכת הקשר נשמע טייס אמריקן איירליינס אומר, שלעצם הבלתי מזוהה היה הבזק גדול והביע ספק אם מדובר בבלון של גוגל.

"מעבר לשיחה הקצרה עם שני המטוסים, לאיש הפיקוח לא היתה כל עדות אחרת לכך, שהיה כלי טייס אחר כלשהו בסביבה, אמרה דוברת רשות התעופה הפדרלית לין לאנספורד. באופן מקרי או לא, ההתקלות בעצם הבלתי מזוהה התרחשה כ-500 מייל מרוזוול ניו מקסיקו. רוזוול כידוע הוא האתר הסודי במדבר, שבו לפי הסיפורים, התרסקה ספינת חלל חייזרית, המפורסמת מכולן, ב-1947 וגופת הטייס שלה נמצאה על ידי השלטונות ונבדקה בקפדנות. 

בהודעתה הרשמית הודתה רשות התעופה כי אין לה מושג במה מדובר.

"אין לנו כל תגובה אחרת מעבר לכך. כל מה שיש בידינו היא השיחה הקצרה עם הטייסים. פקח האויר לא ראה שום עדות לכלי טיס אחר בסביבה, בזמן ההוא," נכתב בהודעה. "יש לנו יחסי עבודה קרובים עם סוכנויות אחרות וביחד מנסים לדאוג שכל המטוסים – אזרחיים וצבאיים מכל הסוגים – הטסים באזור הזה מדי יום, ינחתו בשלום, כולל בלוני מזג אויר".

העתקי שידורי הטיסות הללו הושמעו שלושה חודשים לאחר שטייסי חיל הים האמריקאי תפסו סרט וידאו המאפשר הצצה לתכנית סודית של הממשל, החוקרת קיומם של עבמי"ם. לפי המעט שנודע, יש לפנטגון תקציב בסך 2 מיליון דולר לנושא, כך סיפר איש המודיעין האזרחי שטיפל בכך. הוא מכיל בעיקר עדויות של אנשי צבא אמריקאיים, שנתקלו במהלך שרותם במשך עשרות שנים, בעצמים מעופפים בלתי מזוהים. 


YOU MIGHT ALSO LIKE