אינטל, בואינג, אפל, ג'נרל מוטורס ונייקי ברשימת החיסול הפוטנציאלית של סין
מלחמת סחר עם סין עלולה להוות חדשות רעות מאוד בעבור כמה מהחברות הגדולות בארה"ב במקרה של תגובת נגד מבייג'ינג בעקבות תכנית מיסוי יבוא המכס של טראמפ. הקהל הסיני מהווה 20% ממכירותיה של אפל וג'נרל מוטורס מכרה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם, מעל 4 מיליון כלי רכב בשנת 2017, כך שמהלך שנבע מתוך רצון לסייע לכלכלה המקומית עשוי באופן אירוני להביא לאפקט ההפוך

שערי המניות "שקעו" בשבוע שעבר וזאת כאשר המשקיעים מודאגים לגבי הכרזתו של ממשל טראמפ בדבר הטלת מיסי מכס על סחורות המיובאות מסין. במקרה שסין תחליט לנקום בארה"ב כתגובה למהלך, התנהלות העיסקית של חברות בינלאומיות בשוק הסיני כמו אפל, בואינג, אינטל וחברות נוספות המדורגות במדד הדאו (500 החברות הגדולות) ,תהפוך ליותר ויותר קשה.


שלט פרסום של חברת אפל במרכז בייג'ינג

אפל צברה למעלה מ-18 מיליארד דולר בהכנסות המהווים כ-20 אחוזים מסך כל המכירות שלה וזאת רק בסין במהלך הרבעון האחרון. מכירות חברת בואינג בסין בשנה החולפת היו בהיקף של 12 מליארד דולר, המהווים 13 אחוזים מכלל ההכנסות השנתיות. ענקית השבבים אינטל כמו יצרניות המוליכים, טקסס אינסטרומנטס, אנוידייה, מיקרון, קוואלקום, הן בעלות נוכחות משמעותית בסין הודות למפעלי ייצור יחודיים וחברות סיניות העושות שימוש מתמיד במוצריהן.

בנוסף, ממשלו של הנשיא טראמפ עצר את ניסיונה של חברת ברודקום, אשר מטה ההנהלה שלה ממוקם בסינגפור, לרכוש את חברת קוואלקום ובכך יצר כמות נוספת של מתח גיאופוליטי ביחסי סין- ארה"ב

 הצמיחה של מעמד הביניים בסין, סייעה במקביל גם לחברות גדולות אמריקאיות אחרות:

נייקי שדיווחה על תוצאות הישגיה לאחר סגירת השווקים ביום חמישי, מכרה בסין ביגוד ונעלי ספורט בשווי של 1.2 מליארד דולר ברבע האחרון. מדובר בכ-15 אחוזים מכלל ההכנסות של יצרן הענק.

פוסט איט (POST IT) – יצרנית פתקי ה"ממו" ויצרנית הסקוטצים מג'יק טייפ מייקר, שגם נסחרות בדאו, צברו כ-10 אחוזים מכלל המכירות שלהם בשוק הסיני בשנה החולפת גם כן. בנוסף, כלל המכירות בסין עלו בהיקף של 16 אחוזים בהשוואה רק ל 1.5 אחוזים בארה"ב.


הנשיא טראמפ מציג את תכנית מיסוי המכס על תוצרת חוץ


ג'נרל מוטורס מסרה מוקדם יותר השנה כי היא עצמה וחברות הנמצאות עמה במיזמים שיתופיים מכרו למעלה מ 4 מליון כלי רכב בשנת 2017 – מדובר בשיא של כל הזמנים שהונע בעיקר הודות לביקוש גבוה למותגי המכוניות קדילאק וביואיק.

סטרבאקס הימרה אף היא בגדול על סין – ונראה נכון לעכשיו שההימור שלה אכן השתלם. מלכת הקפה גורפת כ-14 אחוזים מכלל הרווחים שלה בסין והמכירות נמצאות בקצב גדילה מהיר יותר בהשוואה לארה"ב או לכל כלכלה מפותחת אחרת.


מעל 4 מיליון כלי רכב של ג'נרל מוטורוס נמכרו בסין בשנת 2017

ענקיות הקזינו לאס וגאס סנדס ו-ווין ריזורטס עשויות להפגע אף הן מצעדי נקם של הממשל הסיני. שתי החברות הללו צברו למעלה מחצי מכלל ההכנסות שלהן כתוצאה מאזור המנהלתי המיוחד מאו צו' שבסין ולא מעיר החטאים.

אז למרות שהנשיא טראמפ מתיימר להגן באמצעות המהלכים האלו על הפועלים האמריקאים מפני מתחרים סיניים המוכרים יותר מהתוצרים שלהם בארה"ב מאשר המפעלים האמריקאים המקומיים, בפועל, חברות אמריקאיות רבות וגדולות עומדות להפסיד בגדול אם סין תחליט להשיב מלחמה בהטלת מיסי מכס משלה על סחורות אמריקאיות.

YOU MIGHT ALSO LIKE