"האירועים האחרונים העירו את פייסבוק: "גולשים רבים מתקשים למצוא את הגדרות הפרטיות
דליפת המידע האישי של כ-50 מיליון אמריקנים בפרשת קיימבריג' אנאליטיקה, כמו גם הדיווח לפיו קמפיין אובמה בשנת 2012 ביצע שימוש לא ראוי בנתוני הגולשים הביא את החברה לבצע שינויים. לדברי שתי בכירות בפייסבוק, השינויים היו כבר בפיתוח, אך האירועים האחרונים מאיצים בשחרורם לגולשים

ברקע המשברים בהם מעורבת פייסבוק ודליפת פרטיהם של מיליוני אמריקנים, החברה מקלה את הגישה להגדרות הפרטיות והאבטחה - כך הודיעו בכירות בחברה ביום רביעי. 


פייסבוק מתקנת עצמה לאחר הפרשות האחרונות


"הבנו שגולשים רבים מתקשים למצוא את הגדרות הפרטיות והאבטחה, כמו גם כלים אחרים, ואנחנו חייבים לעשות יותר כדי ליידע את הציבור", הודיעו ארין איגן, אחראית הפרטיות בחברה ואשלי ברינגר, יועצת ראשית לפייסבוק בפוסט שפרסמו בבלוג החברה. 

השתיים ציינו כי רוב העדכונים היו בשלבי פיתוח עוד לפני חשיפת הפרשות האחרונות, "אך אירועי הימים האחרונים הגבירו את החשיבות שלהם", מסרו השתיים.

הפרשות האחרונות בהן מעורבת הרשת החברתית הפופולרית מטלטלת את פייסבוק טלטלה עזה. סערה  גדולה התחוללה לאחר שפורסמו דיווחים ולפיהם חברת כריית הנתונים קיימבריג' אנאליטיקה, הקשורה לקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ בשנת 2016, עשתה שימוש לא ראוי במידע של יותר מ-50 מיליון חשבונות פייסבוק. 

בתוך כך, קרול דוידסן, מנהלת לשעבר של תחומי האינטגרציה וניתוח תקשורת בקמפיין "אובמה למען אמריקה", טענה כי גם קמפיין אובמה רתם את ממשק האפליקציות של פייסבוק ליצירת גישה ל"עמודה החברתית" של הרשת, אשר ממפה את קשרי המשתמשים. פעולה זו אפשרה לקמפיין גישה למידע על אודות חברי המשתמשים בעת שאלה נכנסו לאתר הקמפיין באמצעות קישור בפייסבוק. כך פרסם הוושינגטון פוסט. "פייסבוק הופתעה כשגילתה כי הצלחנו 'לשאוב' את כל העמודה החברתית, אך היא לא עצרה אותנו גם כשהבינה מה  שעשינו", צייצה דוידסן בטוויטר. היא הוסיפה כי אנשי פייסבוק באו למשרדי הקמפיין וציינו כי הם מאפשרים לאנשי אובמה לעשות דברים שאינם מאפשרים לגורמים אחרים "מפני שהם לצדנו"

בעקבות הפרשות, הודיע מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כי הוא יעיד בפני הקונגרס. לדבריו, הוא אינו משוכנע כי גורמים רוסים - או גורמי פשיעה כלשהם - הניחו ידעם על המידע האישי של המשתמשים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE