"מיסוי על הסחר עם סין יגרום לעליות מחירים ולהעלאת שיעורי האבטלה"
עליית מדרגה ביריבות בין הממשל הנוכחי לנציגי הקהילה העיסקית בארה"ב בנוגע למדיניות סחר החוץ. החלטת הנשיא להטיל מיסי יבוא על סחורות זרות מדאיגה את התעשיינים הטוענים כי הדבר יוביל להשלכות "מזיקות במיוחד" עבור כלכלת המדינה וציבור הצרכנים

45 איגודי סחר שונים המיצגים כמה מהחברות הגדולות במשק האמריקאי, מפצירים בנשיא טראמפ שלא להטיל מכסי יבוא על המסחר עם סין וזאת תחת האזהרה שהדבר עשוי להוביל לתוצאות "מזיקות במיוחד" לכלכלת ארה"ב ולצרכנים בה. כך מסרו הארגונים במכתב לנשיא לטראמפ במהלך החודש, בו הם טוענים כי "מיסוי על הסחר עם סין יגרום לעליות מחירים על מוצרי צריכה, להעלאת שיעורי האבטלה וירידה בביצועי השווקים".



המכתב מסמן עליית מדרגה ביריבות שהולכת ומסתמנת בין הנשיא טראמפ לקהילה העיסקית בארה"ב בנוגע למדיניות סחר החוץ, זאת לאור הצעדים היותר ויותר אגרסיביים בהם נוקט הנשיא שלטענתו באים במטרה לעודד את צמיחת היצור המקומי בארה"ב.

"אנו מפצירים בממשל שלא להטיל מיסי מכס ולעבוד תוך שיתוף פעולה עם הקהילה העיסקית וזאת כדי למצוא פיתרון אפקטיבי ובו בזמן מידתי שמצד אחד לא ייפגע בסחר עם סין ומצד שני יגן על התחרותיות ומקומות העבודה בארה"ב", כך הצהירו נציגי האיגודים. "הטלת מיסי מכס תגרום נזק ממשי", הוסיפו.

קבוצות הסחר השונות קראו במכתבן לנשיא טראמפ ליצור ברית למסחר וזאת כדי להוביל לשינוי מסויים במדיניות הסחר של סין. גורמים מסויימים בין הקבוצות ששיגרו את המכתב, מציגים עצמם כבעלי דאגות ממשיות בנוגע לגישתה של סין למסחר החוץ עם ארה"ב ולראייתם, הטלת מכסים חד צדדית מצד ארה"ב תגרום לבני ברית פוטנציאליים להעתיק את נוכחות פעילותם מארה"ב, אל עבר בייג'ינג שבסין שם הם ימצאו גורמי סחר מקבילים וחלופיים כאלטרנטיבה.


הנשיא טראמפ מציג את הסעיף המתייחס ליבוא הסיני בהחלטתו מעוררת הסערה

איגודי המסחר השונים המנסים לקדם את המהלך מול הנשיא הם בין היתר לשכת המסחר של ארה"ב, פדרציית הקמעונאות הלאומית של ארה"ב והמועצה לתעשיית טכנולוגיית המידע.
ממשלו של טראמפ מסר כי הוא מכוון את תוכנית מיסי המכס החדשה שלו כנגד טכנולוגית המידע הסינית, תעשיית הטלקומוניקציה הסינית ומוצרי צריכה שונים, בניסיון לכפות שינויים על מדיניותה של בייג'ינג בנוגע לנושאים כמו קניין רוחני (זכויות יוצרים) ושיטות השקעה שונות בהן היא נוהגת לנקוט.

הנשיא הרפובליקני אף הודיע לאחרונה כי בכוונתו להטיל מיסי מכס נוספים על יבוא סוגים מסויימים של פלדות ואלומיניום, זאת למרות התנגדות משמעותית ממספר סקטורים עיסקיים. בנוסף, קראו קבוצות הסחר לנשיא לאפשר למומחים לחוות את דעתם על ההשלכות הכלכליות של כל סוג של צעד שיינקט בעתיד בנוגע למידניות סחר החוץ וזאת טרם תבואנה השפעותיו השונות לידי ביטוי.

"אנו מפצירים בממשל לנקט בצעדים מידתיים ובעלי משמעות מסחרית הנעים בקו אחיד עם מחויבויות בינלאומיות המטיבות עם היצואנים, היבואנים והמשקיעים האמריקאים השונים וזאת במקום להעניש את הצרכן האמריקאי ולחבל בהתעצמות האחרונה של התחרותיות האמריקאית" סיכמו במכתבם.

YOU MIGHT ALSO LIKE