צרפת: מניין ההרוגים בפיגוע בטרבס עלה לארבעה, לאחר שהשוטר, ארנוד בלתרמה, מת מפצעיו
בחודש שעבר השתתף השוטר באימונים המדמים מתקפת טרור על סופרמרקט, כמו זו שאירעה ביום שישי האחרון, במהלכה איבד את חייו

מת מפצעיו השוטר, ארנוד בלתרמה (45), שנורה לאחר שהציע את עצמו כבן ערובה במקום אישה, במהלך פיגוע הטרור שביצע פעיל דאע"ש, ראדואן לקדים (26), ביום שישי בטרבס, שבדרום צרפת. מותו של בלתרמה העלה את מניין ההרוגים באירוע לארבעה.





במהלך האירוע נורה בלתרמה בצווארו, לאחר שהציע ללקדים להילקח כשבוי במקום אישה שהיתה בסופרמרקט אליו פרץ הטרוריסט החמוש. לקדים, מרוקאי יליד צרפת, הוא פושע מוכר למשטרה הצרפתית לאחר שנקשר בפעילות קיצונית של רשת סאלאפית.

מעדי ראיה נמסר, כי כשלקדים שפרץ לסופרמרקט, ביום שישי, הוא צעק כי הוא פעיל של ארגון הטרור דאע"ש ואז פתח בירי. הוא הרג לקוח ואת אחד מעובדי החנות. הוא נורה בידי אחד מהשוטרים שהגיעו למקום יחד עם שאר כוחות המשטרה.

לפני שביצע את הפיגוע הרג לקדים אדם נוסף וגנב את מכוניתו. במהלך הנסיעה במכונית הוא ירה לעבר שוטרים שהיו במהלך אימון ריצה וניסה להרוג אותם. אחד מהשוטרים נפצע.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר בעקבות האירוע, כי "בלתרמה נרצח בתפקיד, כששירת את המדינה לה תרם רבות. כשנתן את חייו הוא הפסיק את אירוע הירי הרצחני של הטרוריסט, ומת מות גיבורים". בלתרמה שירת בצבא הצרפתי וקיבל מספר אותו גבורה. בשנת 2005 שירת בעיראק וקיבל אות גבורה בשנת 2007. במשך ארבע שנים, הוא שימש כמפקד במשמר של הרפובליקה הצרפתית, שמאבטח את ארמון האליזה, ביתו של הנשיא הצרפתי. בשנת 2012 הוא קיבל את אות הכבוד היוקרתי של הלגיון הצרפתי. בלתרמה שימש גם כפקיד בכיר במשרד לאיכות הסביבה במשך ארבע שנים.

בשנה שעברה מונה בלתרמה לסגן מפקד הכוחות ללוחמה בטרור, באזור אאוד. בכלי התקשורת נכתב, כי בחודש שעבר השתתף בלתרמה באימונים המדמים מתקפת טרור על סופרמרקט, כמו זו שאירעה ביום שישי האחרון, במהלכה איבד את חייו.

לדברי מקרון, בשלוש השנים האחרונות נרצחו בצרפת למעלה מ-230 אנשים, בפיגועי טרור שבוצעו על רקע דתי מוסלמי.

YOU MIGHT ALSO LIKE