סקר: מעל מחצית מהציבור סבור כי רוב הבדיקות הרפואיות והתרופות כלל אינן נחוצות
54 אחוז מהאמריקאים המבוגרים מאמינים, כי לעתים קרובות מציעים נותני השירות הרפואי תרופות או הליכים שהמטופל לא צריך באמת


54 אחוז מהאמריקאים מאמינים, כי לעתים קרובות מציעים נותני השירות הרפואי תרופות או הליכים רפואיים שהמטופל לא צריך באמת. כך עולה מסקר לאומי חדש שנערך לאחרונה בנושא בריאות מבוגרים, בקרב למעלה מ-2,000 משיבים בגילאי חמישים עד שמונים.





רק 14 אחוז מהמשיבים מאמינים, שהזמנת יותר בדיקות ותרופות היא הדרך לרפואה טובה יותר.

אחד מתוך ארבעה ממשתתפי הסקר אמר, כי נותני השירות הרפואי שלהם נוטים להזמין בדיקות או מרשמי תרופות שלא לצורך. אחד מתוך שישה טען שמקרים אלה קרו להם בשנה האחרונה. כמחצית מהם אכן בצעו את הבדיקה או השתמשו במרשם שקבלו. 

עם זאת, כעשרה אחוזים מהמשיבים טענו, כי הרופא המטפל שלהם או נותני שירותי רפואה אחרים, אמרו להם שהבדיקה או התרופה שביקשו לא היתה נחוצה. רובם מסרו שנותן השירות הסביר מדוע, אך ארבעים אחוז מהם לא הבינו את ההסבר בשלמותו. 

הסקר נערך על ידי המכון למדיניות בריאות וחדשנות באוניברסיטת מישיגן. הוא מומן על ידי AARP  (אגודת הגמלאים האמריקנית) ומישיגן מדיסין, המרכז הרפואי האקדמי של אוניברסיטה.

בהודעת האוניברסיטה לעיתונות, אמר ד"ר ג'פרי קולגרן, שתכנן וניתח את תוצאות הסקר, כי "הממצאים החדשים מצביעים על הצורך בשיתוף פעולה הדוק יותר בין מטופלים ובין נותני השירות, על מנת למנוע שימוש מוגזם בשירותי בריאות, שמורידים את הערך עבור המטופלים. מטופלים צריכים להשמיע קול כאשר הם אינם בטוחים בין אם הבדיקה או המרשם נחוצים. נותני השירות צריכים לתקשר עם המטופלים באשר להשפעה אפשרית של הטיפול על בריאותם, בין אם נתנו המלצה או כיבדו את בקשת המטופל". 

סגנית בכירה לנשיא AARP למחקר, אליסון ברייאנט, הסכימה עם דבריו של ד"ר קולגרן, והוסיפה, כי "תוצאות המחקר הנוכחי מצביעות על ההכרח בשיפור התקשורת בין מטופלים לרופאים. עידוד מטופלים ורופאים לדון באופן שגרתי על הצורך בהליכים רפואיים או מתן תרופות, יסייעו במניעת טיפולים שלא לצורך ואף בקיצוץ ההוצאות בשירותי הרפואה".


YOU MIGHT ALSO LIKE