מחקר: בקבוקי מים מינרליים עלולים להכיל חלקיקי פלסטיק
מחקר חדש חושף, כי מים מינרליים בבקבוקים עלולים להכיל חלקיקי פלסטיק בכמות כפולה מזו הקיימת במי ברז

מחקר חדש חושף, כי המים המינרליים, שקונים בבקבוקים בכשלושה דולר, עלולים להכיל חלקיקים של פלסטיק. המחקר בדק 259 בקבוקים של 11 מותגים של חברות המשווקות מים מינרליים בתשע מדינות, בהן גם ארצות הברית. נתוני המחקר הראו, כי 93% מהבקבוקים הכילו חלקיקי פלסטיק מיקרוסקופיים.






המחקר נערך בהובלת חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק בפרדוניה, ניו יורק, ובהובלת ארגון אורב מדיה, שפועל ללא מטרות רווח. במחקר נמצא, כי כמות הפלסטיק הממוצעת עומדת על 10.4 חלקיקים לכל ליטר מים. מדובר בכמות כפולה מזו שנמצאה במי ברז, במחקר אחר שנערך באורב מדיה.

המחקר, שלא נבחן מבחינה אקדמית ולא פורסם בכתב עת אקדמי, בדק מים מינרליים של מותגים ידועים, בהם אקווהפינה, דסני, נסטלה פיור לייף וסן פלגרינו.  

החוקרת מאוניברסיטת ניו יורק שבפרדוניה, שרי מייסון, אמרה, כי 65% מחלקיקי הפלסטיק נמצאו כשברים של פלסטיק וכללו גם פלסטיק המשמש לייצור פקקי בקבוקים.

החוקרים נזהרים בדבריהם באשר להשפעה שיכולה להיות לחלקיקי הפלסטיק על הגוף. חלקיקי הפלסטיק נמצאו במוצרי מזון רבים הנמכרים ברשתות השיווק, בהם גם דגים וצדפות, וגם במי ברז. "ישנם קשרים בין חלקיקי הפלסטיק לבין העלייה במספר מקרים של סרטן מסוגים מסוימים; של ספירת זרע נמוכה בקרב גברים ושל מצבים שונים של הפרעות קשב כגון 
ADHD ואוטיזם. אנו יודעים שיש קשר לכימיקלים סינטטיים, שנמצאים בסביבה ונכנסים לגוף", אמרה מייסון.

נשיא ומנכ"ל איגוד המים המינרליים הבינלאומי, ג'ו דוס, אמר בתגובה, כי מדובר במחקר שלא עבר בחינה אקדמית וכי הוא לא נערך באמצעות כלים מדעיים ברורים, "הממצאים של המחקר לא מועילים אלא בהפחדת הצרכנים. הצרכנים יכולים להיות בטוחים שמים מינרלים, בדומה לשאר מוצרי מזון ומשקאות, עומדים ברגולציה של ה- 
FDA האמריקאי ושהם בטוחים לצריכה. תעשיית המים המינרליים מחויבת לספק ללקוחותיה מוצרים בטוחים באיכות הגבוהה ביותר". 

YOU MIGHT ALSO LIKE