הונו של ג'ף בזוס משתווה לעושרם המשותף של 2.3 מיליון אמריקאים
יידרש איחוד של העושר המשותף של 1.8 מיליון אמריקאים כדי להשתוות ל-100 מיליארד הדולר של סנטי-מיליארדר (בעל הון של 100 מיליארד דולר) ו-2.3 מיליון אמריקאים להשתוות לנתון המדהים של 127 מיליארד הדולר של מייסד אמזון

עושרו הוא שווה-ערך לעושרם של 2.3 מיליון אמריקאים. זו המשמעות של נכסים והון בשווי 127 מיליארד דולר, השווי הנוכחי של מייסד-שותף של הענק אמזון. בזוס תפס את הפיסגה ברשימת המיליארדרים העשירים ביותר שערך כתב-העת פורבס, זו הפעם הראשונה כששוויו מוערך בכ-112 מיליארד דולר בסוף שנת 2017, מזנק ומדלג לפני מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס והבעלים והמנהל של חברת ברקשייר האטווי, וורן באפט.

הקפיצה החדה בשווי מניית אמזון הפכה אותו למיליארדר האמריקאי היחיד, ששוויו למעלה מ-100 מיליארד דולר. הונו של בזוס כיום הוא מעל הרף הזה של 100 מיליארד דולר והמגמה היא "צמיחה בלבד". מאז תחילת השנה הוא עשה עוד כמה מיליארדים והונו מוערך כעת, כאמור ב-127 מיליארד דולר, כך עולה מהערכה של מדד המיליארדרים של חברת בלומברג.



צריך להתחיל להתרגל למונח הזה "סנטי-מיליארדר" (מי שמחזיק בהון של למעלה מ-100 מיליארד דולר). הנתון הזה של סנטי-מיליארדרים עשוי לצמוח, לאחר שבזוס היה הראשון להגיע לאבן הדרך הזו בנובמבר, כשגייטס מזנב לא הרחק מאחוריו, עם "רק" 90 מיליארד דולר.

חברת השיווק הדיגיטלי איירה Aira ניסתה להפוך את הנתון המדהים הזה למושג מוחשי והישוותה את המספר 100 מיליארד דולר, לתוצר המקומי הגולמי של המדינות העשירות בעולם. "אנחנו נכנסים במהירות לעידן הסנטי-מיליארדרים לאחר שבזוס שבר את השיא, ביל גייטס, וורן באפט ומרק צוקרברג אחריו." אמר בהודעה וישאר חאטראליה, סגן נשיא הפעילות הדיגיטלית של חברת אר.אס. קומפוננט.

בארה"ב, שאוכלוסייתה כ-320 מיליון נפש, היה התוצר הלאומי הגולמי אשתקד כ-19 טריליון (טריליון = 1,000 מיליארד), עושרו של האמריקאי הממוצע הסתכם ב-55,876 דולר, לפי דו"ח העושר העולמי 2017 של חברת קרדי סוויס -   Credit Suisse. המשמעות היא שיידרש איחוד של העושר המשותף של 1.8 מיליון אמריקאים, כדי להשתוות ל-100 מיליארד הדולר של סנטי-מיליארדר ו-2.3 מיליון אמריקאים, כדי להשתוות לנתון המדהים של 127 מיליארד הדולר של ג'ף בזוס.

בכלכלה השניה בהיקפה עולם יידרש איחוד של ההון המשותף של 19 מיליון סינים בוגרים עם הון ממוצע של 6,689 דולר כדי להשתוות לנתון של 127 מייארד דולר.

ההון של בזוס מגיע ממניות של ענק הקמעונאות, ששערן ממשיך להאמיר, גם כשהשוק כולו היה במגמת צלילה בפברואר בשעור של כ-10% ויותר לפי מדד 500 של סטנדארט & פור לשנתיים. המניה של אמזון נמצאת בשיא והיא עלתה בשעור עצום של 31% בשנה, בהשוואה לעליה הכוללת של מדד ה-500 של סטנדרט & פור של 2% בלבד. בפברואר לבדו עלתה מניית אמזון ב-4% בעוד השוק כולו צלל בכ-4% בחודש זה.

מה מתכוון בזוס לעשות עם כספו?

בזוס, בניגוד למיליארדרים אחרים כמו גייטס, באפט וצוקרברג, שהודיעו כי בכוונתם לחלק את הונם עוד בחייהם, לא מסר עדין מה בכוונתו לעשות עם ההון העצום הזה. בינואר האחרון רעייתו והוא תרמו 33 מיליון דולר לקרן המילגות The Dream US המאפשרת ל-1,000 מהגרים בוגרי תיכון חסרי מסמכים ללמוד בקולג'. אביו של בזוס הגיע לארה"ב לבדו מקובה כשהיה בן 16 כחלק ממבצע פדרו פאן (Operation Pedro Pan).

בחודש דצמבר העניק בזוס 250,000 דולר לסניף האמריקאי של הקבוצה הבינלאומית לשמירה על חופש העתונות "כתבים ללא גבולות" Reporters Without Borders כדי שיוכלו לפתוח משרד בסאן פרנסיסקו. ב-2015 רעייתו והוא תרמו 15 מיליון דולר לאוניברסיטת פרינסטון בה למדו. משפחתו תרמה סכום נוסף של 35 מיליון דולר למרכז חקר הסרטן פרד האצ'ינסון ו-10 מיליון דולר למוזיאון להיסטוריה ולתעשייה, שניהם בסיאטל.

כדי לנסות ולתנות מה יעשה בזוס עם כספו כדאי לשים לב לחברת חקר החלל שלו בלו אוריג'יןBlue Origin. לדבריו, בכוונתו למכור מדי שנה 1 מיליארד דולר מניות של אמזון, כדי לממן את פעילות חברת החלל. אף שבינתיים בזוס מתעניין בעיקר בפעילות מסחרית ותיירותית בחלל, החזון שלו הוא יצירת פלטפורמה חללית זולה, שתוכל להיות מהפכה טכנולוגית ולאתגר את האינטרנט. "זה יהיה חיוני כדי להציל את כדור הארץ, משום שללא היכולת לפרוץ אל החלל, הציביליזציה האנושית תעמוד בפני בעיה קשה", אמר בזוס, בועידה שהתקיימה בנובמבר בלוס אנג'לס.

YOU MIGHT ALSO LIKE