תכניתה של ניו יורק להציב טורבינות רוח סמוך לחוף בעלות של 6 מיליארד דולרים מוכיחה כי קידוחי נפט בדרכם החוצה
המושל אנדרו קומו, חשף תכנית לפיתוח יכולת אנרגיית רוח בהספק של 2.4 ג'יגהוואט עד לשנת 2030. תספק חשמל לכ-1.2 מיליון בתים ותייצר כ-5,000 מקומות עבודה

מושל ניו יורק, אנדרו קומו, חשף החודש תכנית לפיתוח מיזמים לאנרגיית רוח בשווי 6 מיליארד דולרים שיוקמו סמוך לקו החוף של דרום לונג איילנד עד לשנת 2028, וצפה כי התעשייה תייצר עד ל-5,000 משרות למדינה. התכנית קוראת לפתח 2.4 ג'יגהוואט חשמל – כמות שמספיקה לצריכה של כ-1.2 מיליון בתים. 

התכנית היא חלק מהתקנים לאנרגיה נקייה של ניו יורק, הדורשים 50% מאספקת החשמל ממקורות מתחדשים כמו שמש ורוח. המהלך מגיע בשעה שהנשיא טראמפ הודיע מוקדם יותר החודש על תכנית חומש לפתוח חלקים בחוף המזרחי לקידוחי נפט. "בשעה שהממשל הפדרלי ממשיך לסובב את גבו לעומת שמירה על משאבים טבעיים וזומם לפתוח את קו החוף שלנו לקידוחים, ניו יורק מכפילה את מחויבותה לאנרגיה מתחדשת ולתעשיות המחר", אמר קומו בהצהרתו. 



קומו ביקש ממזכיר הפנים ריאן זינקה פטור מתכנית הקידוח, באומרו כי התכנית "חותרת תחת מאמצי ניו יורק ללחום בשינויי האקלים באמצעות מעבר ממקורות אנרגיה פוסיליים הפולטים גזי חממה למקורות מתחדשים, כמו טורבינות רוח". התכנית עשויה להכניס עד ל-400 מיליון דולרים בשנה לטובת בריאות ציבורית. הדוח בן 60 העמודים מפרט תכנית לייסוד קבוצות עבודה ללימוד כל ההיבטים של פיתוח חוות רוח, כולל שאלת ההשפעה על התיירות, חיי הים ונדידת הציפורים. בנוסף הוא מזהה אתר בן כ-1 מיליון דונמים כ-20 מייל מדרום ללונג איילנד שיהיה אופיטמלי לטורבינות רוח ומבטיח כי "ברוב הבולט של הזמן, לטורבינות לא תהיה כל השפעה של נראות או מורגשות על הולכי הרגל בחוף". 

כיוון שחוף לונג איילנד על האוקיינוס האטלנטי תלוי מאוד בתיירות, חיוני מאוד לשמר את הטורבינות מחוץ לטווח הראיה של הולכי החוף וחזיתות ים יוקרתיות. מיזם לפיתוח חוות רוח בהספק של 468 מגהוואט מעבר לחוף מסצ'וסטס נחל כשלון אשתקד בשל חשש כי יפגע בנוף מדירות חוף יוקרתיות בקייפ קוד ובננטוקט – כך מדווח בלומברג. 

עוד מעריך הדוח כי הטבות הבריאות לציבור כתוצאה מהכנסות חוות הרוח יכולות להגיע לכ-400 מיליון דולרים בשנה שיגרמו משיפור באיכות האוויר והמים. ניו ג'רזי הודיעה בשבוע שעבר על תכנית דומה לפתח חוות רוח בהספק של 3.5 גי'גה וואט מול קו החוף שלה. 

חוות רוחות ברצועה שמול החוף הן התעשייה המואצת ביותר בארה"ב, על אף התמקדות ממשל טראמפ בפחם ובדלקים פוסיליים.המשרד לנתוני עבודה צופה כי עד לשנת 2026, יתווספו כ-56 אלף טכנאי טורבינות רוח לכוח העבודה – עליה של יותר מ-96%. דוח של MAKE – חברה למחקר תעשיית אנרגיות מתחדשות – מעריך כי 2.3 ג'יגהוואט חשמל מרוח חוף יהיו ישימים בשנת 2026 – ויספקו אנרגיה למיליוני בתים.    

YOU MIGHT ALSO LIKE