לוס אנג'לס: אירוע ירי בבית ספר- שני תלמידים פצועים. אחד במצב אנוש. תלמידה בת 12 היא החשודה בירי
שלושה פצועים מתוכם שני תלמידים בתקרית ירי הבוקר בחטיבת הביניים סאל-קאסטרו שבמחוז ווסט-לייק. היורה שנעצרה- תלמידה

שני תלמידים נורו ואישה נוספת נפצעה, לאחר ירי שהתרחש בכיתה בחטיבת הביניים סאל קסטרו שבמחוז ווסט-לייק היום בבוקר. החשוד נלקח למעצר. משטרת לוס אנג'לס קיבלה דיווח ב-8:55 בבוקר, על מספר יריות שנשמעו בבית הספר שבבלוק 1500 ברחוב .west second st.



קצין המשטרה דרייק מאדיסון אישר שהשיחה שהתקבלה הגיעה מבית הספר שממוקם בקמפוס של תיכון בלמונט. עוד נמסר כי מסר ששני תלמידים, נער ונערה בני 15,  נפצעו מהירי והובהלו לאחר מכן לבית החולים המקומי. הנער שסובל מפצע ירי בראשו, נמצא במצב אנוש, וההנערה שנפגעה מכדור שנורה לעברה ופגע בכף ידה נמצאת במצב בינוני. בתקרית שלושה פצועים נוספים ובינהם אישה כבת 30 הסובלת גם היא מפציעות קלות אך לא כתוצאה ישירה מהירי, כך לפי כוחות ההצלה שהגיעו למקום. החשודה שנלקחה למעצר היא כפי הנראה תלמידה שלומדת בבית הספר, ונתפסה עם נשק במקום האירוע שנלקח לבדיקה. 

אירועי ירי המתבצע על ידי נשים הוא נדיר. המקרה המפורסם האחרון היה של ברנדה ספנסר שפגעה בבית הספר היסודי בקליבלנד ב-1979. כששאלו אותה על המניע שלה אמרה: "אני פשוט לא אוהבת את ימי שני". בבית הספר לומדים כ-365 תלמידים בין הגילים 12-15. רוב התלמידים ממוצא היספאני וכאלו שמגיעים ממשפחות מעוטות יכולת. הירי מגיע מעט לאחר תקרית נוספת בשבוע שעבר בה תלמיד בן 15 ריסס את חבריו לספסל הלימודים בתיכון באיזור הפרברים של קנטאקי. התלמיד רצח שני תלמידים ופצע יותר משנים עשר נוספים, וכרגע עצור על ידי המשטרה ומואשם ברצח.

בעוד שמסעות ירי בבתי הספר נראים מאיימים ומרתיעים, ג'יימס אלן פוקס, פרופסור לקרימינולוגיה, משפט וסדר ציבורי באוניברסיטת נורת'איסט מבטיח כי בתי הספר הם מקום בטוח. "הם היו ונשארו מקומות בטוחים" הוא אומר. מחקרים בתחום מצביעים על מגמת צניחה של מספר מקרי הירי בבתי הספר בעשרים השנים האחרונות. למעשה התלמידים הצעירים נתונים בסיכון גדול יותר להיפגע מרצח, שריפה, טביעה או אפילו מרכיבה על אופניים. במחקר שסקר את השנים 1999-2013 נמצא כי מעידות, דלקות, מקרי רצח, וטביעות בבריכות השחייה גבו את חייהם של כ- 31,827 קורבנות מתוך 32,464 מקרי מוות מדווחים. הרוגים ממקרי ירי בבתי הספר מנו רק כ-154, פחות ממחצית האחוז מסך ההרוגים הכללי.

לפיכך אדם צעיר בארצות הברית נתון בסיכון של כפול 11 למות כתוצאה מטביעה לעומת פגיעה מירי בבית הספר. גורמים ראשיים יגידו שהנהלות בריכות השחייה עושות עבודה מרושלת בשמירה על המתרחצים, אך הסטטיסטיקה מוכיחה שחסרים יותר מצילים מאשר שומרים בבתי הספר.



YOU MIGHT ALSO LIKE