הצעת חוק חדשה: הגשת קשים לשתייה מפלסטיק ללא בקשה מפורשת מהלקוחות תהווה עבירה שתגרור קנס של 1,000 דולר
"אנו צריכים ליצור מודעות רחבה סביב הנושא של שימוש בקשים חד פעמיים שיוצרים נזק אדיר ובלתי הפיך ליערות שלנו, למקורות המים ולאוקינוסים", הצהיר המחוקק הדמוקרטי, איאן קלדרון, יוזם הצעת החוק שבינתיים יצרה לעג ברשתות החברתיות. "האם יחייבו גם על המטריות הקטנות בקוקטיילים?" שאל אחד הגולשים

הצעת חוק שהועלתה זה לא מכבר בקליפורניה עשוייה להפוך הגשה אוטומטית של קשי פלסטיק ל"לא חוקית". זאת, אלא אם כן הקשים התבקשו במפורש. הצעת החוק תוגש בליווי איום קנס למפריו בהיקף של 1000 דולרים או לחלופין זמן מאסר בפועל. איאן קלדרון, המחוקק הדמוקרטי, שהציג את הצעת החוק מוקדם יותר החודש, מדגיש כי לא מדובר בנסיון חרם על הקשים לשתייה העשויים פלסטיק. מטרת ההצעה כפי שהוצעה היא לקבוע את החוק, מאוחר יותר הענישות ישונו באמצעות תיקונים לאותו החוק.


"אנו צריכים ליצור מודעות רחבה סביב הנושא של שימוש בקשים חד פעמיים שיוצרים נזק אדיר ובלתי הפיך ליערות שלנו, למקורות המים ולאוקינוסים", כך הצהיר קלדרון המנהיג את רוב נבחרי הבית התחתון בבית המחוקקים של קליפורניה. הצעת החוק רק "תנעץ" סופית את התקנה על קוד התנהגות שכבר קיים ממילא בציבור הרחב, רק שהפעם הפרתו תגרור קנס בסכום הנע בין 25 ל 1000 דולרים, מאסר בפועל של עד 6 חודשים או שילוב של שניהם יחד, זאת "אלא אם כן ניקבע אחרת". החוק ייושם אך ורק במסעדות מיועדות לישבה ולא יכול בברים או במסעדות מזון מהיר.

קלדרון, שפעל להגנה על הצעת החוק גם בחשבון הטוויטר שלו, טען, כי תיקונים עתידיים שיוספו להצעת החוק יסירו את האפשרות לקנס כספי או מאסר בפועל על החזקת קשים מפלסטיק בפומבי. "נכון לעכשיו, הענישות האלו המתלוות להצעת החוק עדיין נכללות בתוכו. זה , עתיד להשתנות", כך אמר המחוקק. "צעדי ענישה הם חלק מתהליך החקיקה". 

למרות אמירותיות בחשבון הטוויטר, ביקורות שונות ברשת העלו שאלות. "מה לגביי המטריות הקטנות המתלוות למשקאות אלכוהוליים שונים, האם החזקה שלהם גם הופכת להיות בגדר מעשה פלילי?" הוסיף אחד המשתמשים. אמירות נוספות היו: "מה לגביי מקרים בהם נותנים לי יותר מידיי מפיות?". מכל מקום, הצעת החוק של קלדרון לא ממש מהווה "יצירת מופת מקורית" בלשון המעטה. מסעדות המבוססות ישיבה בדיוויס שבקליפורניה כבר מחויבות לשאול לקוחות היושבים במסעדה האם הם מעוניינים לעשות שימוש בקשים מפלסטיק. זאת, הודות לתקנה שכבר אומצה בשנה שעברה. שנה לאחר מכן, גם מועצת העיר סאן לואיס אוביספו אישרה תקנה דומה.

קשים מפלסטיק ומערבביי פלסטיק חד פעמיים היו בין ששת הפריטים הנפוצים ביותר במסגרת יום מבצעי איסוף האשפה שנערכו בקליפורניה בין השנים 1989 ל 2014, כך אמר המחוקק והוסיף כי החומרים מהם עשויים הקשים לשתייה שמישים פעם אחת בלבד שלאחרייה הם מהווים פסולת מזיקה ובלתי מתכלה. הצעת החוק של קלדרון, היא כאמור, לא היחידה שמנסה לסמן כמטרה את כלי הפלסטיק המיועדים לשתייה. הצעת החוק 319 תדרוש שכלל הבקבוקים המיועדים לשימוש חד פעמי ייוצרו באופן ובו הפקקים שלהם יגיעו קשורים או מודבקים אליהם. "הצעת החוקAB 1884 לא נועדה כדי להחרים קשים עשויים פלסטיק," אומר קלדרון בהצהרתו. "זהו צעד לכיוון צמצום ההסתמכות שלנו על מוצרי הנוחות הללו, זאת, בתקווה שהדבר ייתרום לשינוי בגישה והתנהגות הצרכנים"

YOU MIGHT ALSO LIKE