לוס אנג'לס- ארוחות טבעוניות בדרך לתפריט הצהריים בבתי הספר הציבוריים
המבורגר טריאקי, מנת צ'ילי,טמאלה- זהו חלק מהתפריט הטבעוני שהוגש בחדר האוכל בתיכון רוזוולט כחלק מתכנית פיילוט אשר הצליחה מעל המצופה. חטיבת שירותי המזון מתכננת להוסיף את התפריט לשאר בתי הספר הציבוריים במחוז עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית


קרולינה סגררו, בת 16, היא לא טבעונית ולא צמחונית, אבל בהחלט אוהבת את הצ'ילי הטבעוני החדש שהצטרף לתפריט ארוחת הצהריים של "תיכון רוזוולט" השנה. "כולם אוהבים את הצ'ילי הטבעוני", אמרה סגררו, שנה ראשונה בקבוצת הכדורעף. "זה גרם לי לחשוב על התזונה שלי, ולכן ניסיתי יותר אפשרויות טבעוניות. יש לאוכל הטבעוני סטריאוטיפ שהוא פחות טעים, אבל זה לא נכון ". כעת היא אוכלת פחות בשר ואמה קונה יותר אפשרויות תזונה בריאותיות עבור המשפחה בחנויות המכולת בויל הייטס.

הוספת תפריט טבעוני הוכחה כהצלחה רבה בלוס אנג'לס. חטיבת שירותי המזון מתכוונת להציע להרחיב את התכנית לכל בית ספר במחוז עד סוף שנת הלימודים הנוכחית. זה יהיה מחוז בתי הספר הראשון במדינה בו תהיה האפשרות לקבל ארוחה טבעונית בכל בית ספר במחוז.  תכנית הפיילוט החלה בספטמבר האחרון על ידי הצגת תפריט טבעוני בבית ספר אחד בכל אחד משבעת המחוזות. 

ללא קידום פרסומי רב מדי של התכנית, המנות הטבעוניות בתפריטי בית הספר נגמרו מהר מאוד לאור ביקוש כה רב. התלמידים, גם אם לא היו טבעוניים, ביקשו יותר מכמה אפשרויות בחירה טבעוניות.  ההתלהבותם  סביב המנות החדשות והמרעננות בתפריט בית הספר, הפתיעה את כולם, מראש חטיבת שירותי המזון ועד לעובדי המטבח בבית הספר. 


המבורגר טריאקי- המנה הטבעונית הפופולרית בתפריט


"זה מרגש לראות שתלמידים מנסים משהו אחר בפעם הראשונה", אמר מומחה התזונה הבכיר של אייבי מרקס, שעבד כמטפל בבית הספר במשך יותר מ -25 שנה. התלמידים בוחרים אפשרות טבעונית לארוחת צהריים בממוצע ב -13% מהזמן, ובימים מסוימים יותר ממחצית התלמידים בוחרים באפשרות טבעונית, כך הראו נתונים ראשוניים.  באזורים מסוימים של המחוז, התלמידים אוהבים את הטמאלה, למרות שזה שונה מהמוצר אותו הם רגילים לקבל בבית, אמר מרקס. בחלקים אחרים של המחוז, המבורגר הטריאקי הטבעי הוא המועדף.

מנהל שירותי המזון, יוסף ווהן, אמר כי הוא מחויב לתמוך בתוכנית הפיילוט הטבעונית ובהרחבתה – וזאת מבלי להגדיל את תקציב שירותי המזון, שאותו הוא מאזן לאורך זמן. כיום הוא מתכוון "להתחיל בהשקה אסטרטגית של "אפשרות לתזונה טבעונית" החל מחודש ינואר ל -35 בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכוניים. שירותי מזון ישתפו פעולה עם המחוז המקומי כדי לבחור את 35 בתי הספר

סך כללי של 31,204 הזמנות טבעוניות התבצעו במהלך 52 ימיה של תכנית הפיילוט עד כה, והכל סביב חמש אופציות בתפריט. המחוז מתכנן להגדיל את אפשרויות הבחירה הטבעוניות ל-10מנות. וואוגן ציין כי: "הנתונים מראים בבירור כי מספר מספק למדי של תלמידים רוצים באפשרויות הטבעוניות, בנוסף לתפריט ארוחת הצהריים הרגילה."


עוד מנה מוצלחת- טמאלה טבעונית


רעיון היוזמה לתכנית הפיילוט הטבעונית זכה לתמיכתו של נשיא מועצת בתי הספר לשעבר, שהינו בעצמו צמחוני, סטיב צימר. הוא התלהב מליילה קופלנד, תלמידת כיתה ח ', אשר ייסדה את קרן השלום של כדור הארץ, שדחפה לשילוב מנות טבעוניות בתפריטי בית הספר. "אנחנו נרגשים מהתגובה לתכנית הניסיונית החדשה ושרוב הילדים שמנסים את הארוחות החדשות הם אינם טבעוניים או צמחוניים", אמרה ליילה לאחר פגישה שהתקיימה לאחרונה עם חטיבת שירותי המזון. "אנחנו חושבים שיותר ילדים יבחרו עכשיו בארוחת צהריים בריאה".

זה מה שקרה לאודליס טורס בת ה -17 בתיכון רוזוולט, שכבר לא אוכלת בשר לאחר שלמדה על בחירות מזון בריאותיות בבית הספר. לדבריה היא שכנעה שני שחקני פוטבול לנסות כמה מאפשרויות הטבעוניות בארוחת הצהריים” "הם היססו בהתחלה, אבל שכנעתי אותם לנסות את זה, והם אהבו את זה",  סיפרה טורס. זיטאלי סנצ'ז, תלמידת שנה ראשונה, מעודדת את חבריה לנסות חלק מהאפשרויות הטבעוניות החדשות בארוחת הצהריים. "אם הם ינסו את זה בבית הספר, אז הם עשויים בסופו של דבר לשנות את הרגלי התזונה שלהם בבית גם כן, ואולי יתרה מזאת לגרום לכל המשפחה שלהם לאכול אוכל יותר בריא". אמרה זיטאלי בת ה16. 


שביעות רצון מהצלחת תכנית הפיילוט ב"רווזולט"


מנהלת הקפה של תיכון רוזוולט, קיקי טרנט, לא ראתה כל כך הרבה התרגשות סביב שינוי בתפריט בשבע שנותיה בתפקיד. בשבוע הראשון של תכנית הפיילוט בבית הספר שלה, נגמרו לה כל 500 המנות הטבעיות שהיו לה. "נזקקתי לפי שניים ממה שהיה לנו בבית הקפה, "אמרה טארנט. "הם מבקשים טבעוני עכשיו. התלמידים מקדישים יותר תשומת לב למה שהם אוכלים ". אמנדה קופלנד, אמה של לילה, אמרה: "זה נפלא שהתלמידים מבינים את המודעות ואת החשיבות לאכילה בריאה, לסביבה ולחקלאות, אבל ייתכן שנראה התנגדות מארגונים בעלי אינטרס בתחום הבשר והחלב. השלב הבא הוא לעשות זאת ברמת המדינה".

לילה נפגשה עם מנהיגים ברמת המדינה המעורבים בנושא ארוחת הצהריים של התלמידים בבתי הספר, לדבריהם, הם חווים התקדמות בשכנוע האסיפה הכללית של קליפורניה במטרה לחוקק חוק שיחייב הצגת מנה טבעונית בתפריטי בית הספר בכל המדינה". "עד שליילה תסיים את התיכון, זה יכול להיות בכל בתי הספר בלוס אנג'לס, ועד שהיא תסיים קולג', אולי זה יהיה בכל רחבי המדינה", אמר קופלנד. "בסופו של דבר, נראה כי התלמידים נהיים בריאים יותר, לאור כך שהאפשרות לכך זמינה להם". 


למי שעדיין לא שבע- צ'ילי טבעוני גם בתפריט






YOU MIGHT ALSO LIKE