שריפת הענק (Sobenanes Fire) בקיץ 2016: הליכים משפטיים נגד החברה הקבלנית שהעסיקה את נהג הבולדוזר שנספה
בקליפורניה הודיעו הרשויות כי ייאסרו היתרי העבודה במדינה של חברת בנייה פרטית, אשר העסיקה את מפעיל הבולדוזר רוברט ריגן, שנספה בשריפת הענק שהתחוללה באזור מחוז מונטריי בקיץ 2016. ריגן נהרג ב-26 ביולי, כאשר הבולדוזר שעליו נהג התהפך ומחץ אותו תחתיו

ההתהפכות הטרגית בה מצא ריגן את מותו

המועצה לרישוי קבלנים בקליפורניה (CSLB) הודיעה השבוע כי החברה, Czirban Concrete Construction , הפרה שלוש תקנות מדינה בכל הנוגע לחלקה במאבקי הכיבוי בשריפה, הנחשבת ליקרה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. 

החברה, ציין דובר המועצה, ריק לופז, שיקרה בנוגע לביטוח הפיצויים לעובדים ופעלה בלי שניתן לה רשיון לעסוק בכיבוי שריפות. רשיונה אפשר לה אך ורק עבודות בטון ולא חפירת אזורי חיץ מפני שריפות. לדברי הדובר, מותו של ריגן מחייב נקיטת צעדי ענישה נגד החברה. 

"זהו הצעד הראשון לקראת שלילת רשיונה של החברה", אמר לופז. 

הצהרת המועצה באה יממה לאחר שפורסם כי המחלקה לבטיחות ולגהות של קליפורניה הגישה חמישה זימונים לדין לראשי חברת Czirban. המחלקה מאשימה את החברה, בין השאר, על כי לא וידאה כי ריגן חגר חגורת בטיחות.

גם התובע המחוזי במחוז מונטריי פתח בחקירת המקרה. 

"אנו חוקרים חשד להפרת חוזה ביטוח הפיצויים מצד Czirban", אמר עוזר התובע המחוזי הראשי, ברקלי בראנון, והוסיף כי חברת צירבן עלולה לעמוד בפני כתב אישום פלילי. 

ריגן התיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, וכעת עלולים השלושה להשאר ללא פיצויים. "המחשבה שהמשפחה תישאר ללא פתרון מטרידה אותנו מאוד", אמר בראנון. 

להגנתה טוענת חברת צירבן כי ריגן היה מועסק בשירותי האש של קליפורניה.

עד עתה שללה המועצה לרישוי קבלנים בקליפורניה את רשיון החברה לא פחות משמונה פעמים בארבע השנים שקדמו לשריפה. ברוב המקרים עלה חשד לבעייתיות בחוזי ביטוח הפיצויים לעובדים. 

"המטריד מכל הוא שהחברה הוזהרה פעמים רבות בעבר ועדיין המשיכה בשלה ונתפסה. זה הדבר המטריד מכל", אמר לופז. 

בשריפת הענק בקיץ וסתיו 2016 עלו באש כ-132 אלף דונמים של חורש. חקירה העלתה כי השריפה נגרמה ממדורה לא חוקית. 

עד כה סירבה חברת צירבן להגיב.

YOU MIGHT ALSO LIKE